Hoe de IT-Helpdesk van Sofie

een begrip werd

Van "Ik heb geen marketingstrategie" tot een gloednieuw aanbod dat dankzij een volledig kloppend verhaal en dito marketingplan een begrip geworden is en zichzelf verkoopt. Met een onderneemster die vol zelfvertrouwen haar bedrijf laat groeien.


Kleine flashback naar hoe het begon


Ik ontmoette Sofie tijdens een videocall op het punt dat ze de opstartfase voorbij was en het tijd werd om het serieus aan te pakken. "Ik ben al even bezig met zelf de fundamenten op papier te zetten maar merk dat ik moeilijk woorden op papier krijg en dat ik blijf rondjes draaien. Ik heb totaal geen marketingstrategie en weet niet zo goed waar te beginnen".

Een partnership waarbij we samen haar bedrijf op de kaart zouden zetten, leek daar een perfect antwoord op te zijn.

Niet in het minste omdat Sofie eigenlijk op een idee broedde dat ze heel graag in de wereld wou zetten. Maar omdat ze wat in rondjes bleef draaien, kwam het er maar  niet van. Gelukkig stond ze er niet alleen voor en had ze iemand die naast haar zat en met haar meedacht.


Tijd voor het verhaal dat toont hoe uniek ze is


Sofie, beter bekend als Support van Sofie, is technisch virtueel assistent en heel goed in haar vak. Dat ze steeds top of her class is, schreeuwt ze niet van de daken. Daar is ze te bescheiden voor. Sofie is rustig van aard en heeft heel veel aandacht voor de mens achter de ondernemers waar ze voor werkt. Roepen en schreeuw op social media ligt niet in haar aard.

Ze streeft naar de best mogelijke service en toch miste ze nog iets in haar aanbod. 


De oude Sofie stelde zich voor als:

" Ik ondersteun andere ondernemers op IT vlak. Het is heel allround IT hulp. Als technisch VA wil ik solo-ondernemers ondersteunen met hun online business. Zodat ook dat gedeelte moeiteloos loopt."


Daar wordt niemand echt warm van,

dat begrijp je


Hier is op zich niets mis mee, maar ze onderscheidt er zich niet echt mee van andere technische V.A.'s en trekt er al helemaal niet haar meest ideale klanten mee aan. En dat besefte Sofie maar al te goed.

Maar toen ze vertelde over het aanbod dat de naam 'IT-Helpdesk' zou krijgen waar ze al zo lang op aan het broeden was, vonden we wat haar zo uniek maakt en duidelijk onderscheidt van haar concurrenten.

En dus was het tijd om dat verhaal te gaan vertellen en dat nieuwe aanbod duidelijk in de wereld te  zetten.


Een verhaal dat helemaal goed voelt

Dit is wat Sofie zegt over ons partnership:

Dat een gloednieuw aanbod in de wereld zetten, een aanbod dat ook nog eens de draaischijf is van haar bedrijf, spannend is, weet Sofie als geen ander. Er dan alleen voor staan kan wel eens de nodige twijfels met zich meebrengen. Om van uitstellen nog maar te zwijgen. 

"Het traject met jou geeft me accountability om aan mijn eigen zaak te werken. Je geeft me zetjes richting dingen doen die ik alleen nooit zou durven. Daarbij help je me met focus houden en de juiste dingen voor te bereiden.  Ik zou het zelf veel kleiner aangepakt hebben en waarschijnlijk nooit uitgevoerd. Door dit partnership met jou heb ik nu een duidelijk beeld wat ik ga doen voor de lancering, wanneer ik deze ga doen en wat de taken zijn die ik nog moet doen. Het geeft ook een fijn gevoel dat er iemand achter je staat en je begeleidt. Iemand waar je op kan terugvallen als je het zelf even lastig krijgt." Aldus Sofie.

En of dat fantastische aanbod van Sofie in de wereld gezet is. Het aanbod dat trouwens ook haar bedrijf op de kaart zet en waarmee ze zich stevig onderscheidt van andere spelers in haar markt.


Tadaaaaaa


Scroll eens even terug naar hoe Sofie zich vroeger voorstelde. Ervaar je het verschil met hoe ze zich nu in haar markt positioneert?

Sofie van Support van Sofie en de IT-Helpdesk zette haar bedrijf echt op de kaart en ze straalt als nooit te voren omdat het zo goed voelt.



Een stok achter de deur en iemand die naast haar zit


Meer had Sofie niet nodig, want het verhaal zat al ergens in haar verstopt. Iemand moest het gewoon even naar boven halen en structureren. 

en ook haar aanbod zat al als een idee in haar hoofd. Ze had gewoon iemand naast haar nodig die samen met haar een plan van aanpak uitschreef.

En dat deden we door samen aan tafel te zitten en de puzzel te leggen:

  • We construeerden een verhaal dat helemaal bij Sofie en haar bedrijf past,
  • herdefinieerden haar ideale klant zodat ze haar marketing erop kan afstemmen,
  • werkten haar nieuwe aanbod en de lancering ervan uit,
  • schreven een triggerende salespage,
  • werkten een gratis weggever uit
  • en bepaalden een contentplan voor het komende jaar.

Met de nodige theetjes, koekjes en wandelingen tussendoor. 

Ondertussen is de IT-helpdesk van Sofie een begrip geworden bij solo-ondernemers die vechten met hun computer. Meer nog, het verkoopt gewoon zichzelf.

En Sofie? Die doet wat ze het liefste doet: IT-vraagstukken oplossen en de leukste klanten service.


>