Hoe K-impact

The Chaosterminator werd

Ongelooflijk. Het lijkt wel een ander bedrijf. Wat zeg ik, een andere persoon. Ze ziet er ook letterlijk anders uit. Ze straalt. Over een metamorfose gesproken.


Kleine flashback naar hoe het begon


De eerste keer toen ik Kimberly zag, had ze al heel wat businesstrajecten en marketingcursussen achter de kiezen. Ze werkte al samen met coaches en liet zich begeleiden.

Dat had haar heel veel inzichten gebracht. Ondertussen wist ze dus wat ze wou en hoe ze dat ongeveer in de wereld kon zetten.

Het enige wat ze miste was hoe ze dat nu precies moest gaan doen.

Haar verhaal bijvoorbeeld. Zij wist heel duidelijk wat ze voor haar klanten betekende. Maar dat duidelijk onder woorden brengen? Eén groot vraagteken waar nog geen enkele online cursus een antwoord op gegeven had.

Nu moet je weten dat Kimberly een bubbly, grappige, rechttoe rechtaan vrouw is.


Maar daar was helemaal niets van te merken



Integendeel op haar website of op social media kwam ze over als bloedserieus, zelfs saai en sec. Een schril contrast met de echte Kimberly en dat wrong nog geen beetje.


Dus in plaats van helemaal zichzelf te kunnen zijn in haar bedrijf en alles lekker te laten flowen, wrong Kimberly zich in de meest professionele versie van zichzelf:

Ze bedacht een naam die professioneel oogde en koos een strak blauw en wit logo (want hey, geen kleurencombo professioneler dan blauw en wit).

Op haar website stelde ze zich voor als:

K-Impact helpt ondernemers moeiteloos hun administratie en financiën te beheren. Onze missie: Impactvolle ondernemers maximaal laten functioneren in hun "Zone of Genius".

"K-Impact is gespecialiseerd in het minimaliseren en optimaliseren van financieel-administratieve processen en het ordenen, structureren en optimaliseren van professionele administraties. We geloven dat een administratie die vlot verloopt een verademing is voor de volledige onderneming en ervoor zorgt dat men kan focussen op "het echte werk."


Daar wordt niemand warm van, dat begrijp je


Kimberly al helemaal niet, want het stroomde niet in haar bedrijf en ze kreeg ook maar amper uitgelegd wat ze nu precies deed.

Tijd voor een make-over en die begon met een triggerend en duidelijk verhaal en eindigde in een totaal nieuwe look and feel die gewoon 100% bij Kimberly past waarmee ze de juiste klanten aantrekt. Met een hoop perspectieven naar de toekomst.

Hou je vast, want de metamorfose die je hieronder zal zien, is behoorlijk WAAUW.


Een verhaal dat helemaal goed voelt

Na onze eerste livedag zei Kimberly dit:

Doordat Kimberly nu helemaal duidelijk en helder kan vertellen wat ze doet en waar ze voor staat, was het voor haar heel duidelijk welke richting ze uit wou en wat ze wou uitstralen. Iets wat ze nu ook perfect kon verwoorden naar haar grafisch designer en fotograaf toe.

En dus veranderde Kimberly alles: de naam van haar bedrijf, haar verhaal, haar branding en daar hoorde ook een nieuwe fotoshoot bij. Het resultaat is verbluffend en vooral helemaal Kimberly.

Tadaaaaaa



Yes, Kimberly werd The Chaosterminator en dat verhaal, ziet er nu zo uit:

Voel je het verschil?

Zie je hoe Kimberly haar enthousiaste en kleurrijke persoonlijkheid naar voor komt in haar verhaal?

En vooral merk je hoe duidelijk het nu is waarmee ze jou kan helpen?



Dan restte enkel nog een passende marketingstrategie


We zaten niet stil en zetten haar verhaal ook effectief in de wereld. Het was de hoogste tijd om al de kennis die ze in eerdere cursussen had opgedaan te gaan toepassen naar haar eigen bedrijf. Iets waar ze dus al heel lang op vastliep, maar gelukkig was ze dit keer niet alleen en kon ze vertrekken vanuit een ijzersterk verhaal.

  • We verfijnden haar doelgroep,
  • brainstormden over hoe ze haar aanbod in de wereld kan zetten,
  • werkten een volledige gratis weggever uit die haar niet alleen nieuwe leads maar ook nieuwe klanten oplevert
  • en schreven nieuwsbrieven en posts uit in haar nieuwe Kimberlystijl met een pak minder moeite dan voordien.

We werkten haar campagne woord voor woord uit van het aanbod dat ze gaat lanceren, over de salespagina tot de content die nodig is om haar doelpubliek te overtuigen.

En Kimberly straaltwant alles klopt: haar nieuwe naam, haar verhaal, haar doelgroep, haar aanbod, het prachtige nieuwe logo dat ze liet maken, de sprekende foto’s die ze liet trekken, het is zo ZIJ.

Ze zet stappen en doet acties die ze vroeger nooit zou doen, enkel en alleen omdat alles nu gewoon zoooooo klopt met wie ze is en wat ze kan betekenen. En daar werd op geklonken.


>