Hoe Laurie

uit de startblokken schoot

Een grotere ideeënfontein dan Laurie? Ik vraag me af of het bestaat. Ze had het idee nog maar net bedacht, of het was al uitgewerkt. Tot in de kleinste details. Al was er wel één detail dat niet onbelangrijk was: van al die ideeën die Laurie tot in de puntjes uitwerkte, wist niemand iets af. Zelfs haar potentiële klanten niet. En dat is natuurlijk niet zo interessant.

je bedrijf op de kaart


Kleine flashback naar hoe het begon


Laurie bleef maar wat in rondjes draaien en schoot - ondanks alle cursussen die ze al volgde, het feit dat ze heel goed wist wat ze in de wereld wilde zetten en alles wat ze al had uitgewerkt - maar niet uit de startblokken. Ze pinde zich vast op details, zag het grote plaatje niet en wist niet waar te beginnen om effectief te kunnen beginnen. Ze wachtte tot alles perfect was. Tot die tijd gebeurde er niets.

Ze was helemaal klaar voor die next step en voelde dat ze iemand nodig had om die te zetten.

"Ik wil graag samen aan de slag gaan omdat ik zo veel mogelijk start-up ondernemers wil kunnen helpen. En ik denk dat dit mogelijk is door hen haarscherp te kunnen aanspreken, me duidelijk te kunnen positioneren en hen mijn meerwaarde te laten inzien. En ik denk dat een samenwerking met jou dat duidelijk in kaart kan brengen." 

Laurie wou niet meer twijfelen. Ze wou het niet alleen moeten doen. Ze wou een kickass strategie die duidelijk is. Haar woorden.


Toen ze het nog allemaal in haar eentje probeerde, liep ze behoorlijk vast


"Ik heb wel wat cursussen gevolgd, maar om dat nu echt te gaan vertalen in mijn bedrijf is moeilijk. Dus loop ik vast op de verwoording, communicatie, de exacte pijnpunten, het aanspreken van mijn ideale klant, de strategie om echt klanten te gaan aantrekken,...

Maar ook: Waar vind ik mijn ideale klant? Hoe bouw ik consistent aan mijn marketingverhaal zodat alles klopt? Hoe positioneer ik mezelf naast alle anderen? Hoe zet ik mezelf neer als een expert? Allemaal zaken waar ik al wel over heb nagedacht, oppervlakkig, maar ik heb nood aan iemand die met me meedenkt. "


Veel om te tackelen en al zeker als je het allemaal helemaal alleen moet zien uit te dokteren. Je zou voor minder vastlopen.


En toch was ze vastberaden. 'Start-up met Laurie' moest en zou een begrip worden. Want Laurie droomde van succesvol zijn, vrijheid ervaren, zich geen zorgen meer moeten maken en gewoon doen wat ze graag doet en waar ze ook gewoon keigoed in is.

jouw bedrijf op de kaart
jouw bedrijf op de kaart

Tijdens onze eerste livedag werd duidelijk dat Laurie al heel wat dingen had uitgewerkt, maar nog niet in de wereld had gezet. Focus werd de rode draad tijdens onze samenwerking, want als een stuiterbal stuiterde ze alle kanten op en verloor ze zich in nieuwe ideeën. Ze hopte of vluchtte van het ene idee naar het andere, maar hielp er eigenlijk niemand mee vooruit.


Daar wordt niemand beter van, dat begrijp je


Dus haalden we de ideeën uit haar hoofd en haar computer en gingen we even naar de echte wereld. Samen gingen we op zoek naar waar haar ideale klanten zitten. Waar die naar op zoek zijn. Of haar programma's die ze had uitgewerkt wel waren wat ze wilden. We deden dus samen aan marktonderzoek en ontdekten precies wat haar ideale klanten wilden en hoe we haar aanbod zo vorm konden geven dat ze het onmiddellijk zagen als hét antwoord op hun vraag.

Er kwam schot in de zaak, want we zochten en vonden die eerste echte (test)klanten. En Laurie kon dus eindelijk doen wat ze het liefste deed: ondernemers met een fantastisch en innovatief idee begeleiden om daar een succesvolle en duurzame start-up van te maken. 

'Start-up met Laurie' was gelanceerd.


Het niet alleen moeten doen, gaf Laurie vleugels

Na ons partnership van 4 maanden zei Laurie dit:

Dankzij het marktonderzoek dat we samen deden, wisten we precies wat ons te doen stond om Laurie haar aanbod stevig op de kaart te zetten. Er kwam een strategie en een stappenplan, potentiële klanten werden gecontacteerd en opgevolgd, er werden website teksten geschreven en nog zoveel meer. 

En Laurie? Die begon meer en meer te stralen en dat werd eens zo duidelijk op de fotoshoot.

Tadaaaaaa




Wat we dan samen deden? Dit ↷


Om te beginnen legden we ieder facet van haar bedrijf op tafel om zo de kennis die ze in eerdere cursussen had opgedaan te gaan toepassen naar haar eigen bedrijf. Iets waar ze dus al heel lang op vastliep, maar gelukkig was ze dit keer niet alleen.

  • We bepaalden een strategie om aan marktonderzoek te doen,
  • we stelden de juiste vragen op,
  • we analyseerden samen alle antwoorden en implementeerden de verkregen info in haar aanbod en copy,
  • We schreven webpagina's en maakten een funnel aan de hand van een gratis weggever.
Jouw bedrijf op de kaart

We wisten haar potentiële (test)klanten te vinden en werkten woord voor woord en stap per stap uit hoe we die in eerste instantie zouden overtuigen om klant te worden om ze vervolgens verder op te volgen en te servicen.

Laurie straalt en blaakt van zelfzekerheidwant alles klopt. 

Waar ze in haar eentje de focus verloor, bleef vastlopen en vluchtte in details en nieuwe ideeën, heeft ze nu overzicht. Maar bovenal, ze heeft het gewoon gedaan. Start-up met Laurie staat op de kaart.


Tijdens onze laatste lunch samen had ik een openhartig gesprek met Laurie over onze samenwerking. Dit is wat ze zei over ons partnership:

Kleine warning: We waren aan het lunchen en dat is eraan te horen.

>