MARK YOUR WORDS
MODULE 1: Vind jouw verhaal en dat achter jouw onderneming.
Hier vind je het volledige werkboek van deze eerste module.
Waarom verhalen vertellen zo sterk werkt.
Let's find your story!
De kern van jouw verhaal.
De structuur van jouw verhaal.
De moraal van jouw verhaal.
Hang je publiek aan jouw lippen.
Hier vind je nog wat extra inspiratie van hoe andere ondernemingen verhalen inzetten.
Hier ontdek je hoe het Nederlandse Tony Shokolonely de Britse markt bombardeerde met hun missie. Schuif even het blauwe balkje op het tijdlijn naar rechts tot je op 2019 terecht komt en scroll dan wat naar onder om de video te bekijken.
Het finetunen van jouw heldenmissie
MODULE 2: Durf vol zelfvertrouwen uit te spreken waar je voor staat.
Korte nabespreking van je allereerste webinar.
Hier vind je het werkboek dat hoort bij de tweede module.
Vind jouw moed en zelfvertrouwen.
2 strategieën om met zelfvertrouwen je boodschap te delen.
Tackel je angst voor kritiek en afwijzing (van vrienden of familie).
Het fameuze 'Imposter Syndrome'.
Fouten maken mag + jouw zelfvertrouwen gameplan.
MODULE 3: Vind de woorden die jouw droomklanten aantrekken.
Hier vind je het volledige werkboek van deze derde module.
Wie is jouw droomklant?
Kom uit je ivoren toren.
Ken de denkstijl van jouw droomklant.
Brainstorm
MODULE 4: Vind jouw eigen unieke stijl.
Hier vind je het volledige werkboek van deze vierde module.
Wie ben jij?
Personal branding, company branding, product branding.
Een voorbeeld van een company branding met een touch personal branding is het huidverzorgingsmerk Self van Isabelle Ulenaers. Isabelle is echt het gezicht van haar onderneming, maar toch is ze geen personal brand. De onderneming en de producten staan centraal. Ze deelt wel geregeld het verhaal van het ontstaan van Self.
Een voorbeeld van een personal brand was Lien De Pau. Zij was het gezicht van Freedompreneurship en profileerde lang zich als de digital nomad met de surfplank onder haar arm. Momenteel is zij geëvolueerd naar een product branding. Voor haar producten waaronder haar boek, Travak Businessschool en het online netwerk Zeker Van haar Zaak heeft ze een aparte website, een apart logo en aparte kleuren.
Deze ondernemers gaan volledig voor personal branding: Martine Prenen en Marie Forleo.
Eerste indruk, houding en mimiek.
Stem- en spreekskills.
MODULE 5: Verspreid je boodschap.
Tijdens onze call werkten we jouw Facebook live uit, vandaar één lange opname.
Bij deze module horen ook enkele extra's:
MASTERCLASS: Waardevolle video's maken.
(Spreek online!)
Deel 1 - Maak komaf met belemmerende gedachten.
De video die hoort bij deze les kan je hier bekijken.
Hier vind je het werkboek bij dit deel.
Deel 2 - Voorbereiden is de sleutel tot succes.
De video die hoort bij deze les kan je hier bekijken.
Hier vind je het werkboek bij dit deel.
Deel 3 - Maak een script om jouw boodschap helder over te brengen.
De video die hoort bij deze les kan je hier bekijken.
Hier vind je het werkboek bij dit deel.
Deel 4 - Spreek natuurlijk voor een camera zodat mensen luisteren en niet wegscrollen.
De video die hoort bij deze les kan je hier bekijken.
Hier vind je het werkboek bij dit deel.
3 concrete video-opdrachten
Tijd voor actie!
Voer deze 3 video-opdrachten uit en plaats ze op één of meer van je sociale mediakanalen.
Geef jezelf een maximum aantal pogingen (bijvoorbeeld maximum 5) om de video op te nemen zodat je niet bezig blijft en kies dan de beste poging om op jouw social media te delen.
1) VERTEL HOE HET VOOR JOU ALLEMAAL BEGON.
Hoe ben jij expert geworden binnen jouw vakgebied? Waarom ben je gestart met je onderneming?
Vertel mensen jouw verhaal (selecteer enkele highlights) zodat ze je leren kennen, maar denk ook wat je hen wil meegeven met jouw verhaal.
2) GEEF EEN ANTWOORD OP DE VRAAG DIE JOU HET VAAKST GESTELD WORDT, BINNEN JOUW VAKGEBIED UITERAARD.
3) GEEF 1 CONCRETE TIP DIE JOUW VOLGERS ONMIDDELLIJK KUNNEN TOEPASSEN.
Wat merk jij als expert dat door veel mensen fout of weinig efficiënt gedaan wordt? Verplaats je in het hoofd van je doelpubliek en schets een situatie waarin het voor hen beter zou zijn. Geef hen 1 tip om die situatie te bekomen.
- Maak hiervan telkens een script.
- Neem de video op.
- Bewerk wat indien nodig.
- Post op minstens 1 social mediakanaal.
- Tag mij zodat ik kan meegenieten van jouw video's.
Veel succes!
Extra's
- Checklist bij het maken van video's
- Extra video-ideeën
- Toolbox (met aanklikbare links, rechtstreeks naar de vernoemde tools.)
MODULE 6: Jouw M.A.P (Missie ActiePlan).
Whoop, whoop! Je bent er bijna.
Dit is de laatste module van MARK YOUR WORDS en hier vind je het werkboek.
We hebben het over strategie en plannen.
Ben je geen planner en voel je een enorme weerstand bij het woord strategie?
Ben je een eeuwige uitsteller of begin je je nu af te vragen wanneer je alles uit MARK YOUR WORDS gaat toepassen?
Bekijk dan eerst deze tedtalk voor je verder gaat.Over strategie
Nog eens even over jouw doelpubliek
De contentkalender
Het thema van de week.
De themadagen.
De lancering.
Het recycleren en herhalen.
Het plannen en batchen.
Meten is weten.
This is it!
Je bent aan het einde gekomen van MARK YOUR WORDS. 🥳🥳🥳
Heb je nog prangende vragen? Stel ze vragen dan via Messenger of per mail via info@julietamsin.be.
Na mijn vakantie bezorg ik je toegang tot mijn agenda om een laatste Q&A-call in te plannen.
Tot snel!