De meest onderschatte marketingstrategie

Heb je op dit eigenste moment niet echt de tijd of de goesting om deze  video te bekijken?

Lees dan hieronder de highlights.


De tijd dat één billboard langs de weg voldoende was om in het vizier van jouw klanten te komen, zodat die naar je toegelopen kwamen om je aanbod te kopen, ligt ver achter ons.


Jouw klanten worden de dag van vandaag iedere minuut bestookt met tientallen van die billboards. Alleen zijn het vandaag niet meer zo zeer van die gigantische borden langs te weg, maar wel gesponsorde berichten op social media, kleurrijke reclamepagina's in hun favoriete magazines of dagbladen, schreeuwerige reclamespotjes op tv, op de radio of tussen hun favoriete muziek of podcasts door,... 

En ook al probeer je de aandacht te trekken, dan nog is het één groot gokspel:

  • Zullen ze je wel te zien krijgen?
  • Zullen ze je wel opmerken?
  • Zullen ze wel getriggerd zijn en je verder volgen?

Komt er nog eens bij dat de gemiddelde klant niet onmiddellijk iets bij je koopt. Als ze je net ontdekt hebben, willen ze je eerst wat beter leren kennen, leuk vinden en vertrouwen. En dan pas als, ze in het snotje krijgen dat ze met een probleem struggelen of een verlangen koesteren waar  jij  de perfecte oplossing voor hebt én als ze de klik voelen, kopen ze je aanbod. We all know dat daar best wel wat tijd over kan gaan.


Maar hoe kan je dat proces dat zomaar eens eventjes dagen, weken, maanden of zelfs jaren in beslag kan nemen versnellen? Hoe kan je er ook nog eens voor zorgen dat andere spelers in jouw markt geen zand strooien in de ogen van jouw ideale klant?


Het antwoord is eenvoudig.


Ga met hen in gesprek


Vertel eens, hoe vaak ga jij met je meest ideale klanten (die op dit moment nog geen klant zijn) in gesprek?

Zonder dat je hen iets probeert te verkopen?

Dus nee, salesgesprekken tellen niet mee.

Juist ja, niet zo heel erg vaak en misschien zelfs nooit.

Terwijl je tijdens zo'n open en oprecht gesprek echt een band opbouwt met de persoon die voor je zit. Je bouwt een vertrouwensrelatie op (eentje die ze niet hebben met jouw concurrenten) én je maakt hen bewust van het probleem of het verlangen waar ze mee zitten. Meer nog, je toont hen as you speak dat er iets aan gedaan kan worden.


Enter een marktonderzoek


Dat is precies wat je doet tijdens een marktonderzoek. Je gaat met je meest ideale klanten letterlijk in gesprek zodat je in kaart kan brengen wat er bij hen speelt, waar ze mee worstelen, welke oplossingen ze zoeken en waar ze van dromen. Dat dit een goed idee is, zal iedere business- of marketingexpert je vertellen. Mezelf incluis.


Want wat je daaruit leert kan je implementeren in je aanbod én je marketing zodat je veel meer verkoopt en je bedrijf kan laten groeien.


Maar dat je die marktonderzoeksgesprekken ook als marketingstrategie kan gaan inzetten, daar hebben de meest business- en marketingexperts je waarschijnlijk nog niets over verteld. 


Mensen waarmee je een open gesprek gehad hebt, die jou zijn gaan vertrouwen, die gaan jou onmiddellijk verder volgen. Meer nog, het worden trouwe volgers die regelmatig reageren en over jou gaan verder vertellen. En is dat niet precies wat jij wil?De kans dat ze het aanbod, dat je hen uiteindelijk in een volgend gesprek gaat pitchen, zullen kopen stijgt met een behoorlijk hoog zekerheidsgehalte. Dat is heel zeker wat je wil!

Op voorwaarde natuurlijk dat jij het goed aanpakt


Hoe je dat precies doet vertel ik je uitgebreid in de video hierboven.

Kort door de bocht zijn 2 elementen hierin cruciaal:

  • Dat je die ideale klant na je gesprek goed opvolgt.
  • Dat je tijdens jullie gesprek de juiste vragen stelt.

En wat dat laatste betreft, vormt onderstaand sjabloon of canvas de ideale houvast.

Enter your text here...

Dus wil jij een marketingstrategie gaan inzetten die je niet alleen meer richting gaat geven in hoe jij best aan marketing doet, maar die je ook nog eens gegarandeerd nieuwe volgers én klanten oplevert? Bekijk dan snel de video, want daar vertel ik je precies wat je te doen staat.

Hoe pak je een marktonderzoek aan?








>