maart 9

0 comments

Ik ken er die de tv onmiddellijk van zender veranderen.

Ik ken er die het geluid gewoon even afzetten.

Er zijn er zelfs die schaamteloos doorspoelen.


Ik heb het, jawel, over rrrrrrrreclame en denk nu even aan een heel specifiek spotje.

Er is namelijk een bepaalde keukenhandelaar die een aantal mensen behoorlijk op de zenuwen werkt.

Als je weet wie ik bedoel, klinkt zijn stem nu spontaan in je hoofd. 😆

Zelf heb ik niet zoveel problemen met de man in kwestie, maar wel met het spel dat hij (mee)speelt.

Je moet tegenwoordig al behoorlijk moeite doen om een keuken te kopen zonder cadeautjes en kortingen te krijgen

😵 Een vierde van je kasten gratis.

😵 Een kookplaat gratis.

😵 Een koelkast en oven gratis.

😵 Of, laten we eens zot doen, àl je keukentoestellen gratis.

Maakt niet uit of je nog een perfect werkende oven, koelkast of dampkap hebt.


En wat dacht je van deze: Jouw favoriete foto op je keukenkasten? 🤨

"Is het écht iemands droom om de kinderen of huisdieren op de keukenkasten te vereeuwigen?" vraag ik me dan af.

Zo van: "Waar staan de glazen?"

Antwoord: "Doe de staart maar open, dan zie je ze staan." 🤦‍♀️

Ik hou van mijn hond, maar van mijn keukenkasten blijft ze af.

Al had ze dat als puppy nog niet zo heel goed begrepen.

Koop hier! Luister wat ik te zeggen heb!

Niet alleen de keukensector is in een systeem gerold van roepen, schreeuwen en zelfs smeken om hun waren verkocht te krijgen, check je socials en je ziet bijna niets anders meer.

Het spel van: ik geef je korting of een cadeautje, wil je dan alsjeblieieieft iets bij me kopen, leidt nergens naar.

Of naar een wereld waar de ondernemers die in the game blijven hun klanten zullen betàlen om klant te worden.

Je hoeft geen gerenommeerd econoom te zijn om te zien dat dit scenario niet goed kan eindigen.

Wat vooral opvalt is dat mensen gewoon niet meer luisteren.

Ze zijn immuun geworden voor al dat geroep en geschreeuw.

Ze zijn totaal niet meer getriggerd door kortingen en cadeautjes of welke manier van aandachttrekkerij dan ook.

Daar sta je dan als ondernemer met een missie...

Hoe kan jij nu nog de aandacht trekken van jouw doelpubliek?

Want jij wil meer dan zomaar zoveel mogelijk verkopen.

Jij hebt een boodschap te verkondigen.

Een boodschap die een verschil kan maken voor jouw klanten.

Een boodschap die een verschil kan maken voor de maatschappij en beyond.

Hoe kan je er nu nog voor zorgen dat je opvalt?

Een terechte vraag. Je zou het zowaar niet meer weten.

Vooral, dat roepen en schreeuwen is zo vermoeiend. Niet alleen voor je publiek, maar ook voor jezelf.


Het is een kwestie van de aandacht te vangen.

Niet persé met giga-kortingen en een overload aan cadeaus, met wel met jouw verhaal en visie.


"Maar hoe vang je die aandacht dan?" hoor ik je al denken.


Wel, zo snel mogelijk.

Meer zelfs met je allereerste zin.


Of het nu via een pitch, een presentatie, een nieuwsbrief of op social media is, met een krachtige eerste zin vang je de aandacht van je publiek en creëer je voor jezelf een podium.

Speciaal voor jou maakte ik een Mini Crash Course waarin ik jou vertel hoe jij de aandacht van jouw doelpubliek vangt zonder dat je moet gaan roepen en schreeuwen of kortingen en cadeautjes uit je mouw moet schudden.


Mensen wachten op wat jij te vertellen hebt.

Go and spread your word!

Gratis mini course

Hierin ontdek je 5 strategieën om de interesse van jouw volgers te wekken.

Je kan ze onmiddellijk toepassen op social media, in blogartikels, video's en podcasts.

    Je krijgt onmiddellijk toegang


    Tags

    aandachtvangen, boodschap verspreiden, communicatie, droomklanten aantrekken, impact, solo-ondernemer


    You may also like

    >