januari 19

0 comments

De muze is weg, footsie.

Inspiratie is ver zoek.

Je voelt je zelfs wat opgejaagd.


Het zit namelijk zo:


Als duurzame ondernemer is jouw doel niet zomaar om zoveel mogelijk te verkopen.

Nope.

Er is die grote drang om de wereld te veranderen.

Je wil jouw volgers, klanten en iedereen die je pad kruist bewust maken.

Meer nog je wil ze aanzetten tot het maken van duurzame keuzes.

En ja, jouw aanbod is daar eentje van.

Precies daarom wil je gehoord worden.

Je wil jouw boodschap en verhaal aan zoveel mogelijk mensen vertellen, je wil het van de daken schreeuwen.

Je wil dat iedereen het hoort.


Dus je probeert online zo actief mogelijk te zijn:

🤳 Je experimenteert met reels, video’s, stories en posts.

🤳 Je plant om aan je blog te werken.

🤳 Je stuurt al eens een nieuwsbrief uit.

🤳 Misschien droom je zelfs van een eigen videokanaal of podcast.


Op de meest onverwachte momenten ploppen ideeën in je hoofd met content die je zou kunnen delen.

Je brein is constant op zoek naar nieuwe manieren om jouw boodschap bij een breder publiek te krijgen.

De radartjes blijven maar draaien, al kunnen ze bij momenten wel eens wat extra olie gebruiken.


Soms loopt het al eens stroef.


Hoe kan je jouw verhaal en boodschap nog verpakken in content die gelezen wordt?

De ideeënfontein raakt na een tijdje behoorlijk opgedroogd.

Je voelt de druk om van je te laten horen, om je boodschap te verspreiden.

Iedere dag galmt er wel een stemmetje door je hoofd dat klinkt als die vervelende wekkers van vroeger.

Een stemmetje dat je alarmeert om zichtbaar te zijn.

Maar je weet niet meer wat je nog kan schrijven op de 'socials' of in je nieuwsbrief.

Je hebt alles al gezegd.

Trouwens, je hebt er ook geen tijd voor.

Er staan andere dingen op je planning.

Om ambetant van te worden.

Herkenbaar?


Content vermenigvuldigen doe je in een vingerknip.


En toch hoef je niet steeds weer het warme water uit te vinden.

Je hebt niet steeds weer nieuwe ideeën nodig voor flitsende stories of instagramberichten.

Het is helemaal geen probleem als je even geen inspiratie hebt voor nieuwe content.

Het is namelijk poepsimpel om jouw bestaande content tot een veelvoud te vermenigvuldigen.

Van 1 nieuwsbrief of blogartikel kan je in een vingerknip zomaar eventjes tientallen social mediaberichten maken, om maar iets te zeggen.

Bespaar tijd


Dus in plaats van telkens maar opnieuw van nul te beginnen of uren en dagen bezig te zijn met het schrijven van triggerende, interessante en inspirerende content die jouw boodschap bevat, spendeer je 1 keer tijd aan het schrijven van een bericht, nieuwsbrief of blogartikel en in een handomdraai heb je een virtuele map vol met content die je kan delen.


Daarmee kan je weken of zelfs maanden verder.

Whoppa!


Raad eens wat je voor dat ene moment in de plaats krijgt?

Tijd.

Maar dat is niet alles.


Bespaar energie


Je constant opgejaagd voelen door een mannetje in je hoofd dat met de regelmaat van de klok met zijn zweep knalt om je er attent op te maken dat je volgers dringend nog eens iets van je moeten horen, het kost je ongelooflijk veel energie.

Ook dat steeds weer opnieuw creëren van nieuwe content vergt meer van je dan je lief is.

Die energie kan je beter voor andere dingen gebruiken:

👉 je klanten servicen,

👉 nieuwe projecten uitwerken,

👉 leuke partnerships aangaan,…

Ik zeg zo maar iets.

Dus waarom zou je je nog laten opjagen en uren bezig zijn met het creëren van content als het veel makkelijker en sneller kan?


Bespaar brainspace


Het is belangrijk dat je jouw verhaal en boodschap naar buiten brengt.

De wereld heeft verandering nodig, dat is een feit.

Het is hoog tijd dat meer mensen duurzame keuzes gaan maken.

Maar het constant bewust of onbewust nadenken over manieren om die boodschap bij een groter publiek te krijgen vraagt heel veel ruimte in je brein.

Steeds weer nadenken over onderwerpen voor nieuwsbrieven of social mediaposts doet die radartjes in je hoofd wel eens tilt slaan.

Geloof me, niemand heeft er baat bij als jouw hoofd op hol slaat.

Hoe heerlijk is het niet om gewoon Ã©Ã©n dag alle radartjes te laten werken en content te creëren om die vervolgens te vermenigvuldigen en er daarna een hele poos (lees weken- of maandenlang) verder niet mee bezig te moeten zijn.

Dat geeft je dus weken- en zelfs maandenlang meer ruimte en rust in je hoofd en ruimte om andere dingen te bedenken (een nieuw aanbod, nieuwe recepten, wie weet wel een boek).

En zoals je weet:

Rust in je hoofd is rust in je lijf, maar ook in je bedrijf.

Die leuze mag je gerust uitbreiden naar rust in je leven.

Dus je begrijpt, zelf ben ik behoorlijke fan van het vermenigvuldigingsprincipe.

Ik daag je uit het eens te proberen.


Tags


You may also like

>